Lektion 46 - Konsolidering 3 |
Spillene stammer fra den 12. marts 2001 og er meldt af kursusholdet. De med R markerede meldinger er meldt af de såkaldte rutinerede, men lad være med at følge deres eksempel, med mindre der er en fodnote, der roser initiativet. |
Spil 1 N/- | Spil 2 E/N-S | Spil 3 S/E-W | |||||||||||
ª
AT95
© QJ4 ¨ A7 § KT62 |
ª
AJ2
© JT82 ¨ J7 § T975 |
ª
Q94
© Q63 ¨ J865 § 965 |
|||||||||||
ª
KJ2
© A97532 ¨ QJ42 § - |
ª
3
© 6 ¨ K8653 § QJ8743 |
ª
QT975
© AQ63 ¨ T4 § 42 |
ª
64
© K974 ¨ KQ65 § AK6 |
ª
JT82
© T92 ¨ A72 § J32 |
ª
K7
© A84 ¨ KT93 §AK84 |
||||||||
ª
Q8764
© KT8 ¨ T9 § A95 |
ª
K83
© 5 ¨ A9832 § QJ83 |
ª
A653
© KJ53 ¨ Q4 § QT7 |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
||||||||||
|
Hvilke af ovenstående meldinger er korrekte (incl. pas) forudsat, at de foregående meldinger er det? Hvilke er forkerte? |
Spil 4 W/Both | Spil 5 N/N-S | Spil 6 E/E-W | |||||||||||
ª
Q9
© AQ9 ¨ J85 § A9743 |
ª
KJ87
© 8 ¨ AJT42 § AJ3 |
ª
Q52
© T432 ¨ Q62 § AK2 |
|||||||||||
ª
KJ62
© T762 ¨ Q7 § T85 |
ª
T73
© K3 ¨ K942 § KQJ6 |
ª
Q6
© KQT973 ¨ K3 § 862 |
ª
9532
© AJ ¨ 986 § QT54 |
ª
AT3
© KQJ5 ¨ J83 § 976 |
ª
KJ94
© A8 ¨ K4 § QJT54 |
||||||||
ª
A854
© J854 ¨ AT63 § 2 |
ª
AT4
© 6542 ¨ Q75 § K97 |
ª
876
© 976 ¨ AT975 § 83 |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
||||||||||||
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
Hvordan kan 3 par åbne 1ut? Hvordan kan 3 par melde 2©? | |||||||||
|
|
|
|
||||||||||
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
||||||||||
|
|
||||||||||||
1) 1ut viser 12-14 HL. Hånden er skæv, og der er 15 HL. 2) Man må ikke springe en 4-farve i major over! Meld 1© efter systemet. 3) O.K. 4) 2© viser 5-farve. 5) D viser en jævn hånd og mere end åbning 1ut, eller også viser det mindst 17 HL og en skæv hånd. 6) Det ville da være dejligt at komme til at spille 1utD. 2¨ viser flugt fra doblingen. 2¨ er en stor misforståelse. 7) Når 2¨ er en stopmelding, er 3¨ ikke klogt. 8) Pas viser 0-5 HL. Der er 9! 9) Når 2© er en stopmelding, har jeg ingen ros til 2ª. 10) Hvad foregår der? Du vil da aldrig kunne få makker til at tro, du har mere end 5 HL. 11) 1ut som indmelding viser 15-18 HL. Bliver det blandet sammen med åbning 1ut? 12) Ros til Jonna & Carsten for et perfekt meldeforløb. 13) 1ut viser en jævn hånd og 15-16 HL. Hånden er skæv. 14) 2© viser 5+farve. Med en jævn hånd uden 5-farve må du håbe det bedste. 15) Når makker har højst 16 HL, er der højst 25 HL tilsammen. Er du ikke en værdig kaptajn? 16) Hvordan vil du have makker skal forstå det? Du har jo allerede benægtet 4-farve i ª. Et godt meldesystem har ikke plads til fortrydelsesmeldinger. 17) Er en oplysningsdobling, der i den her situation viser ª og §. At mene D som en strafdobling er en dårlig idé, da N-S jo ikke har tænkt sig at spille 1©. |
Tilbage til lektion 48 Frem til lektion 50 Tilbage til oversigten over de øvrige lektioner © Kristian Valsted, Solsortevej 11, 8660 Skanderborg, e-mail: kristian.valsted@get2net.dk Opdateret den 25. marts 2001. |